poniedziałek, 1 kwietnia 2013

150. London Tower Bridge and Olimpic Games in London 20112




Cześć, 
dawno mnie tu nie było. Dużo w moim życiu się zmieniło i były momenty, gdy zrezygnowałem z postcrossingu, ale się nie dało. Ostatnio znów wróciłem do tego. Pocztówki dawały mi wiele szczęścia, przyjemności, których ostatnim czasu niewiele nie miałem. Choć Poczta Polska podwyższyła ceny znaczków nawet o 60% to i tak będę wysyłał pocztówki, mniej ale zawsze coś. Uwielbiam schodzić do skrzynki i czytać wiadomości zaadresowane do mnie:)

Dzisiejsza kartka przedstawia  most zwodzony w Londynie, mylony niekiedy z sąsiednim mostem Londyńskim London Bridge, przeprowadzony przez Tamizę, w pobliżu Tower of London, od której bierze swą nazwę. Jeden z najbardziej znanych obiektów w Londynie, zbudowany w stylu wiktoriańskim. Charakterystycznym elementem mostu są dwie wieże główne, połączone u góry dwoma pomostami - kładkami dla pieszych, zawieszonymi 34 m nad jezdnią i przeszło 44 m nad oznaczeniem górnego poziomu w rzece. Środkową część mostu stanowią dwa podnoszone przęsła - urządzenia dźwigowe z przeciwciężarem. Są to dwa gigantyczne skrzydła, każde o wadze 1 200 ton, uniesione w górze, tworzą z płaszczyzną jezdni kąt 86 stopni. Obecna kolorystyka mostu istnieje od 1977 roku. Wtedy, w 25 rocznicę koronowania królowej Elżbiety II przemalowano go na kolory: niebieski, biały i czerwony. Pierwotnie most miał kolory w tonacji beżowej. Dodatkowo na moście zawisł symbol Igrzysk Olimpijskich na czas ich rozgrywania, 5 kółek które symbolizują 5 kontynentów. Igrzyska w Londynie jak dla mnie były najpiękniejsze od Igrzysk w Sydney. Chociaż ilość medali Polaków nie wskazują na radość w sercu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


visited 69 states (30.6%)
Create your own visited map of The World
free counters