niedziela, 19 czerwca 2011

136. Praga


Dziś Praga, co bym o niej napisał i tak to tylko kropla w morzu. Pragę trzeba zobaczyć, samemu własnymi oczyma. Mi nigdy się to nie zdarzyło. Myślałem, że zahaczę Pragę gdybym przyjechał do Krakowa na zlot, ale bilety były bardzo drogie, poza tym nie wiem czy pojawię się na zlocie...
Od wielu wieków historyczna Praga (Praha), „miasto o stu wieżach”, „perła w cesarskiej koronie Habsburgów”, zachwyca każdego dnia zarówno przybyszów, jak i mieszkańców. Milan Kundera uznał ją za najpiękniejsze miasto na Ziemi, a Johann Goethe – za „najcudowniejszy klejnot w kamiennej koronie świata”. Tak więc Pragę wpisuję na listę miast, które muszę odwiedzić. 

5 komentarzy:

  1. Jak na razie byłam tylko raz w Pradze i jest to przepiękne miasto;] Ciesze się, że za jakiś tydzień wrócę tam na trzy dni, to nakupuję dużo pocztówek:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz odwiedzić, piękne miasto...ja muszę tam jeszcze kiedyś wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W Pradze byłem kilka razy- to miasto nie może się znudzić!
    A to ujęcie na mosty Wełtawy to moje ulubione!

    OdpowiedzUsuń
  4. Adamie, właśnie miałam zamiar wrzucić prawie identyczną kartkę z Pragi! Wyprzedziłeś mnie ;) Na mojej nie widać tylko dachu tego budynku na pierwszym planie za to jest biała ramka z nazwą miasta i na moście najbliżej widać tramwaj, a tak to prawie identyczna. Zdecydowanie polecam Pragę do odwiedzenia, piękne miasto!

    OdpowiedzUsuń


visited 69 states (30.6%)
Create your own visited map of The World
free counters